torsdag 12 april 2012

Godmorgon

 Jahas, dagens outfit får jag väl gå igenom. Gårdagens smink, håret uppsatt i slarvig tofs som man sovde med. Röd tskjorta ärvd av syster, skjortan jag ärvde av älskling och glittriga byxorna jag ärvde av syster.
På samma gång ser ni här vad vi har för speglar på garderobsdörrarna, eller inte på alla men på 3 stycken. Tycker det är ganska snyggt med vågiga speglar -fast de inte lämpar sig så otroligt bra för fotografering av sina kläder. Men, inte behöver det vara nå modellbilder heller.
På tal om modellbilder blev jag nästan lite besviken här om dagen. Det finns en "grupp" tjejer, modeller, som heter Suicide Girls -nå dessa är tatuerade, har piercingar och få av dem är sådär klassiskt modell-pin-smala. Med andra ord har jag sett upp till dem och gillat att de visat att det finns andra sorters modeller som kanske inte ser ut som alla andra utan går sin egen väg.
Nåja, gillade dem på FB och nu märker jag att de har otroligt mycket lättklädda bilder ändå. Och det tyckte jag inte de hade från första början då jag hörde talas om dem -eller så hade de det men jag missade den informationen på något vis. Jag trodde de bara var alternativa modeller (till lättklädda räknar jag ju inte reklam för underkläder, utan bilder där de bara skall vara lättklädda och "sälja sig själva") men antar de var lite mera än det.

Eller är det jag som åter har missförstått något? Suck, i vilket fall som helst så tycker jag ändå om att det finns annorlunda modeller och inte bara de nästan anorektiskt smala. Och önskar att flera skulle kunna få plats i media eller stora tidningar som kanske inte är så "perfekta" alltjämnt.

Klockan 11 har jag MRC-tid, så uppdaterar säkert med ett nytt inlägg efter det. Till dess, ha det så bra!

Inga kommentarer: