torsdag 26 april 2012

Något vettigt?

Kan nu inte påstå att jag har något vettigt att skriva denhär gången heller men skriver nu ett litet inlägg ändå. 2 dagar kvar till beräknade dagen, alltså lördagen den 28de. Igår då man var till MVC så konstaterades det redan att senast 10.5 så läggs jag väl igång ifall jag börjar gå över tiden men inte får nå sämre hälsa (varken jag eller lill*n vill säga). Så det är skönt att veta att man iallafall inte behöver vänta längre än så...

Kollade på H&Ms reasida igår och hittade 3 plagg som jag var intresserad av:

Klänning

Knytbar, kort tskjorta

Klänning

Men brukar vanligtvis försöka ignorera H&Ms kläder så mycket som möjligt eftersom de senaste gånger jag handlat där har kvaliteten varit urusel!! Men man kan ju alltid titta... 25€ skulle dessa tre bli totalt tillsammans så man kan ju inte heller säga att det är värst dyrt -men nej, tänker inte handla nå kläder alls nu!

Måste bara tipsa om sidan Give and Change eftersom jag tycker hela konceptet (att istället för att hålla på och sälja så kan man byta eller helt enkelt ge bort) är så underbart!! Jag har iallafall haft riktigt trevligt att kolla där och skall nästa vecka (ungefär) få ett par rosengardiner + vit tröja med hög krage och knappar + vit klänning med knappar till mitt av en kvinna. En annan kvinna var vänlig nog och betalar porto från Nyland för ett paket dit hon har plockat pysselpapper och brevpapper/vykort ("bättre det kommer i användning av någon som skriver brev än att jag slänger det i soptunnan")! Och så var min kompis så snäll och agerar mellanhand med en annan klänning från Vasa, som ju förstås också är gratis (det är ju det som är hela pointen med sidan). Så jag bara väntar efter att få dehär sakerna och lovar publicera bilder sedan -men kläderna har jag ju tänkt använda först efter graviditeten så ni kan få vänta en stund med det.

Har redan hunnit vara ut på en morgonpromenad! Underbart skönt!! Inte lika varmt som igår då det var +11 och inte lika soligt men det gör inget, en frisk promenad lättar på tankarna väldigt bra.
Försökte dessutom att INTE börja spänna bäckenmusklerna och magmusklerna då det ilade denhär gången! Annars då det skärt till eller börjat trycka neråt medan jag gått så har jag börjat spänna emot -denhär gången gjorde jag inte det (eller först men fokuserade på att slappna av i musklerna på nytt fast jag fortsatte gå). Om det nu är mina muskler som är så starka att de håller lill*n uppe och inne ännu så borde jag ju försöka att inte använda dem så mycket då heller.
Måste erkänna att det är som om jag känner av sammandragningarna bättre nu efter att ha gjort så. Kanske det har varit jag hela tiden som hållit fast? Nå om det är så så ska det bli ändring på det från och med nu! Slappna av, slappna av, slappna av...........

Inga kommentarer: